MAR

Clarification of the previously communicated impact from the current market situation in the bicycle industry

On September 11, 2022, Thule Group gave a trading update on the negative impact of the current market situation in bike retail. High inventory levels of bicycles and bicycle accessories at retailers in Europe as well as North America were expected to negatively impact Thule Group’s sales and profitability until the next bike season, spring 2023.

Clarification of the previously communicated impact from the current market situation in the bicycle industry Read More »

Förtydligande om tidigare kommunicerad påverkan från rådande marknadssituation inom cykelbranschen

Thule Group gav den 11 september 2022 en uppdatering om negativ påverkan från rådande marknadssituation inom cykelbranschen. Höga lagernivåer av cyklar och cykeltillbehör hos återförsäljare i Europa såväl som Nordamerika förväntades påverka Thule Groups försäljning och resultat negativt fram till nästa cykelsäsong, våren 2023.

Förtydligande om tidigare kommunicerad påverkan från rådande marknadssituation inom cykelbranschen Read More »

Uppdatering om påverkan från rådande marknadssituation inom cykelbranschen

Thule Group kommunicerade i samband med halvårsrapporten den 21 juli, 2022, att den generella situationen hos cykelåterförsäljare då var obalanserad med höga lagernivåer av cyklar och cykeltillbehör i stora delar av låg- och mellanprissegmentet, samt att detta kunde påverka efterfrågan på Thule produkter. Denna situation har förstärkts ytterligare och cykelåterförsäljare i hela världen har markant minskat sina inköp jämfört med rekordåret 2021. Vi gör bedömningen att cykelhandlarnas nuvarande agerande kommer att fortsätta i närtid och därmed påverka Thule Groups försäljning och resultat negativt fram till nästa cykelsäsong, våren 2023.

Uppdatering om påverkan från rådande marknadssituation inom cykelbranschen Read More »

Trading update on the impact of the current market situation within the bike retail sector

Thule Group communicated in the half-year report on July 21 that the general market situation in bike retail, at the time, was unstable with high inventory levels of bikes and bike accessories in the low- to mid-price segment and that the situation could impact the demand for Thule products. The situation has amplified, as bike retailers around the world have reduced their purchases significantly in the third quarter when comparing with the record year 2021. We believe that the chosen approach of the bike retail sector will continue in the near future and therefore impact Thule Group with reduced sales and profitability until next biking season in the spring of 2023.

Trading update on the impact of the current market situation within the bike retail sector Read More »

Thule Group (publ) – Delårsrapport andra kvartalet, april-juni 2022

Nettoomsättning för kvartalet uppgick till 3 314 Mkr (3 229) vilket motsvarar en ökning med 2,6 procent. Justerat för valutakursförändringar minskade försäljningen med 3,4 procent. Rörelseresultat uppgick till 817 Mkr (886), vilket motsvarar en marginal om 24,7 procent (27,4). Nettoresultat uppgick till 626 Mkr (672). Kassaflöde från den löpande verksamheten var 489 Mkr (867). Resultat

Thule Group (publ) – Delårsrapport andra kvartalet, april-juni 2022 Read More »

Thule Group (publ) – Interim report, second quarter, April-June 2022

Net sales for the quarter amounted to SEK 3,314m (3,229), corresponding to an increase of 2.6 percent. Adjusted for exchange rate fluctuations, sales declined 3.4 percent. Operating income amounted to SEK 817m (886), corresponding to a margin of 24.7 percent (27.4). Net income amounted to SEK 626m (672) Cash flow from operating activities totaled SEK

Thule Group (publ) – Interim report, second quarter, April-June 2022 Read More »

Maria Montgomery
Project manager

Maria has been a project manager at Vero since 2021, focusing primarily on strategic communication consulting. She has led assignments in crisis communication, corporate acquisitions, and has served as the communications manager for both publicly listed and private companies.

Previously, Maria worked as a communications strategist at the City of Stockholm, specializing in change management, project management, social media, web, events, and media relations. She holds a degree in Strategic Communication from Lund University and has completed project management training at Berghs School of Communication.

"What you water, will grow."

Contact.

Are you curious about what we do, want to be a part of our team or have a project that you wish to discuss? Call or e-mail us. If you would like us to contact you instead, fill in your details, and we will contact you as soon as we have the opportunity.
I would like you to contact me
Fill in your contact details and one of our advisors will contact you as soon as we can.