Net sales for the quarter amounted to SEK 3,314m (3,229), corresponding to an increase of 2.6 percent. Adjusted for exchange rate fluctuations, sales declined 3.4 percent.
Operating income amounted to SEK 817m (886), corresponding to a margin of 24.7 percent (27.4).
Net income amounted to SEK 626m (672)
Cash flow from operating activities totaled SEK 489m (867).
Earnings per share before dilution amounted toSEK 5.99 (6.43).
New long-term targets were presented at the capital markets day held on May 11. The sales target was raised to SEK 20 billion for 2030 (previously SEK 16 billion). The EBIT margin target of >20 percent and the dividend level of >75 percent of net profit as well as the Group’s ambitious sustainability goals remain unchanged.
Growth plans in two new product areas were also presented at the capital markets day. In 2023, Thule products will be launched in the market segments of car seats and dog transport products. These two product areas will be reported together with other products in the product category currently called Active with Kids and that will be renamed Juvenile & Pet Products going forward.
Maria är projektledare på Vero sedan 2021 och arbetar främst med strategisk kommunikationsrådgivning. Hon har lett uppdrag inom kriskommunikation, företagsförvärv och fungerat som kommunikationsansvarig för både noterade och onoterade bolag.
Tidigare arbetade Maria som kommunikationsstrateg på Stockholms stad med fokus på förändringsprocesser, projektledning, sociala medier, webb, event och mediehantering. Hon har en examen i strategisk kommunikation från Lunds universitet och en utbildning i projektledning från Berghs.
”Det du vattnar, det växer.”
Kontakt.
Är du nyfiken på vad vi gör, vill bli en del av oss eller har ett projekt som du vill diskutera?
Ring eller mejla oss. Vill du istället att vi kontaktar dig, fyll i dina
uppgifter så hör vi av oss till dig så fort vi får möjlighet.